Tuesday, August 17, 2010

Setahun yg Berlalu

Setelah hampir setahun saye tidak lagi menjadi penulis blog yg aktif, kini tetiba terasa mau bergiat aktif kembali...kenapa agaknye??ntahlah...mungkin setahun terlampau mematangkan saya....bahasa penulisan jgak rasenya mau bertukar dari aku kepada saya....aci x???heheh...

Lately, terlampau banyak yg bersarang di kepala yg kadangkala x mampu nak saya ceritakan kpd sesiapa, jd mungkin blog ni boleh menjadi satu medium pencurahan rase kot....

Nak mula dgn yg mana ek???hmmmm....

Setelah 3 tahun menjadi orang perantauan, akhirnye saye kembali juge ke semenanjung, ade tawaran utk saye menabur bakti di sana, tp bukan x berminat tp terlampau banyak benda yg perlu diambil kira. Tunggulah mungkin satu masa nanti bile saya menggenggam master, mungkin sy akan berkhidmat di sana....sapa tau kan???

cakap pasal master, saya masih keliru dengan apa yg saye mahukan dlm hidup.....bila berjumpa lecturer2 saya, semangat nak menyambung berkobar2, tp kadang2 bila plang ke semenanjung semangat tu seolah2 lenyap....Boleh katekan setiap ari saye mengsearch laman2 web yg IPTA2 utk melihat peluang2 yg ade, siap dload borang lg.....tp akhirnya sy menjadi keliru....terlampau banyak prosedur yg saya sendiri pun x paham....keliru nak bertanya pada siapa, bertambah lagi dengan result periksa yg x sepenuhnya keluar ( ni lagi satu hal, saye x tau nak salahkan sape, lambat sangat nak kuarkan result, setiap hari laman SMP tu dibukak tp nan hado....)

setelah tamat belaja, baru saya paham istilah susah mencari pekerjaan....sepanjang di universiti, kalau mereka ckp susah nak dpt keje, saye x faham sejauh mane kesukarannya, bile dah mengalaminya sendiri, baru nampak truenya......mmg susah sgt nak mencari keje yg sesuai bertambah lg saye seolah2 terlampau memilih pekerjaan yg sesuai dgn bidang saye....susah jgk tu....bile menjalani interview pertame saye, padahal utk position yg biasa2 aje, tp calon2 yg memohon hampir semua boleh dikatakan mempunyai degree atau paling tidak memiliki diploma.....resume yg menunggu utk diinterview oleh pemiliknya juge tinggi yg amat....ntahlah kadang2 rase diri seolah2 x berguna sbb masih duk diam2 di umah walaupun x sampai sebulan sy duk di rumah.....to be continue......

No comments:

Post a Comment