Saturday, June 14, 2008

Different

Salam.......
berikut adlh perbezaan yg dpt aku kumpul antara ms dip kat Kl ngan deg kat labuan...hehhee

KEKERAPAN BALIK

Dip
Bila2 mase bole balik.....cuti dua hari pun bole balik.balik hari pun bole
Deg
warghhh...harapanlah nak balik...tunggu cuti panjang bru bole balik

PROSES PEMBELAJARAN

Dip
Belajar ngan tenang...haha...tenang ke....yerlah...ade problem je, rase2 tension je bole balik umah even sekejap
Deg
Haha...belajar ngan otak asik pikir nak balik je....asik tgk calendar je brapa minggu lagi nak balik umah...haru btul

CUTI

Dip
Sgt suka Sabtu ngan ahad dan cuti2 umum....sebab apa? haha....sbb bole balik umahlah
Deg
Sgt tak suka sabtu ngan ahad ngan hari cuti umum yg pendek2...kalu bole nak hari2 ade kuliah....huhu...bkn sbb rajin tp sbb kalu cuti tu tak tau nak buat ape, sgtlah buhsan....pastu kepala pun ape lagi mulalah duk teringat umah....hati rase sayu je.....hahahah

TIKET BALIK

Dip
Tak penah pikir psl tiket....kawan2 sekeliling sibuk duk bincang2 psl nak book ticket, aku relaks je sbb aku xyah beli tiket& aku tau aku jgk yg akan menjadi org yg terawal blk umah...kdg2 ptg tu abis kelas, ptg tu gak aku da blk umah...hahah...kwn2 pun da tak heran...hhehe
Deg
Haha....akulah diantara org yg sibuk nak mengcheck ticket kat website air asia....kdg2 bru je kuar draf pertama exam final, aku dgn berkobar2 dah tepon abah suh book ticket....padahal tak konpem lg....dan aku jgk mjadi pengunjung ttp wbsite air asia nak tau rege ticket...dan soalan wajib sesama kawan aku...ble balik??? haha....kalu bole lagi awal balik lagi bagus,sure kekawan yg blik lmbt dari kite tu jealous...heheh

TAHAP KERAJINAN

Dip
Yg ketara aku rase tahap kerajinan aku ms dip amatlah rendah...haha...malas seh mase dip dulu....yerlah kalu dah asik nak balik + beronggeng ngan kekawan... haha ...tau2 jelah....ble masanya plak masa nak studynyakan???hahha...
Deg
Haha...bukanlah kata aku da jd rajin....cuma kerajinan tu agak bertambah berbnding ms dip,tp taklah rajin mana pun....cuma yerlah maybe tak byk benda nak buat, nak blk jauh, nak kuar jalan, x tau nak gi mana, so jwpannya haha...adelah mase nak study ckit...hahah

REGE TIKET

Dip
haha...dulu naik cab+naik komuter+naik Lrt just adelah dlm RM 5 hinggit lbh je....
Deg
tapi....huhu..mencecah ratus....huhu just imagine bape kali bole balik kalu masa dip dulu....

TAHAP KESTRESSAN

Dip
huhu....aku kurang mngalami gangguan emosi...haha....just menjalani hari2 spt biasa
Deg
Alwayzz stress+nak balik umah+cuba nak menyesuaikan diri ngan persekitaran baru

haha...kalu dikaji2 faktor perbezaan tu banyaknye adelah kerana faktor HOMESICK .......haha...ntahlah mmgla kalu dipikirkan dikala umur da mencecah 20++ ni masalah homesick patut da takde...tapi xtau napa ntah....nak kata aku tak penah duk asrama, dr form 1 aku da duk asrama,masa kat SAMTAJ (my luvly school) dulu takdelah nak balik je.....hehe...tp ble duk Labuan ni,lain jadinya....hmmmm setahun da duk sana tp still aku susah nak sesuaikan diri.....kadang2 fikir napalah aku bole tercampak kat pulau nih....but i know musti ade hikmahnya yg ade aku da mula nmpak ckit2......hahah....dua tahun lagi kat sana...hope aku dpt survivelah......

Bukanla x best lgsung kat sana....best gak.....lecturer2 ngan org2 kat sana mmg best ngan mesra2....tempat blajar dia pun amatlah tenang ngan depan pantai lagi tuh...cuma.....yalah maybe tmpat tu terlalu jauh utk aku jd dia memakan masa yg lama utk sesuaikan diri......huhu....tapi oklah gak....sem 2 kat sana aku da mula enjoy berbanding masa sem 1 dulu yg mmmmm......susah nak tulis....doa2kanla smg aku happy ngan tabah kat Labuan yg indah permai tu......

dan memetik kata seseorang 'No Pain No Gain'...yahhh betultu...kekadang hidup ni kenalah rase susah gak spy kite mjadi seseorang yg lbh tabah ngan redha dgn setiap apa yg ditentukan olehNya...dan sntiasa bersyukur ngan apa yg ade......sbb mungkinn ade hikmah yg kita sendiri pun x jangka......hehe....sekian luahan rase aku..........

No comments:

Post a Comment