Monday, July 14, 2008

Sem Baru

Ari isnin petang ari tu sampai gak ari utk aku balik Labuan……tolak dr umah kul 4 lagi……sampai2 trs check in…..tapi lambat gaklah aku check in sbbnya masa aku sam pai kat balai perlepasan,majoriti org da naik flight….aku,syida ngan ana adelah di antara beberapa org yg tertinggal

Naik2 atas flight, sembang2 ngan ana ngan shida….tetiba perut rasa lapo plak,gilah beli nasi lemak + teh ais lemon…huhu.....semuanya 13 hinggit…..mmg mahal tapi nak wat camana……perut da lapo…tibai jelah…

Sampai jek kat Labuan, terus ambik teksi…..huhu….awal2 sampai da diberi kejutan, mana taknyanya tambang teksi dari airport ke kolej aku da naik rege…..dulu rm 16.50 je….skg da naik sampai 24 hinggit…mahal sungguh….kalu nak ke ums plak naik sampai 34 hinggit….gila mahal…..da macam tambang nak balik s.alam ke Kelantan….padahal dekat je….tak berbaloi sungguh…..dalam otak ni da fikir da……mesti rege makanan pun naik mendadak….aduhai….kenalah eden berjimat cermat

Sampai je kampus satu lagi kejutan aku dapat, aku bole plak diletakkan kat tgkat 3, sem lepas tgkat 2…..gila bengang aku….kalu dpt master room maybelah aku dpt accept aku dpt tgkat 3, ni tak, dahlah dapat tgkat 3 dpt blk kecik plak……aduhai……rase geram thp maximum aku…yelah org lain boleh lak dpt blk diorang nak….tp aku plak siap kena naik satu tingkat lagi……tak aci betul…..sabar jelah……ngadu ngan kekawan ngan mak ngan abah suma kata takpalah BOLEH EXERCISE…….huhu….sabor jelah…..maybe betullah kot…..bolelah aku exercise…….haha…..penatla weh….mengah aku…..tapi lama-kelamaan, aku redha jelah, bilik baru aku ni dpt wireless tapi sayangnya laptop aku plak plak tak dapat signal….sabo jelah


Argghhhh,aku dahlah kaki ternet……menyampah tul takleh nak surf ternet ni…..nak pasang streamyx mcm mahal gle plak……yalah starting je dah 400 lebih….gilos….mana nak cekau duit…….yuran tak bayar lagi ni…..buku pun tak beli lagi…………..huhu……simpan jelah hajat aku nak berstreamyx…….



Esoknya, aku gi campus…..selesaikan suma urusan pendaftarn, sekali daftar2 subjek minor plak da abis……boleh plak penuh…..kalu aku tau key in kat umah lagi ari tuh…..tulah suka no bertangguh keje…..nilah padahnya…..gila lembablah sistem pendaftaran…..huhu…..malas aku nak kondem2,yalah kutuk2 pun U aku gak…..tp serius kelam kabut….sabo jelah

Ooo yeah,,,,,bukak sem ni aku da jadi senior…..hahah……bila tengok adik2 junior teringat kenangan aku kat masa 1st time….mesti budak2 tu pun rase apa yg aku rase…. Teringat masa first2 aku dpt twran ke ums……masa tu aku dpt gak tawaran ke utm….tapi oleh sebab kos kat ums lebih bersangkut paut dgn dip aku,,,,ayah aku suh masuk ums…..huhu….masa tu nangis2 aku taknak…sebabnya aku taknak pisah ngan kekawan aku yg majoriti pun dapat utm…..tapi abah berkeras suh aku gi ums….abah marah sbb asik fikir kawan je……huhu….lama2 aku redha jelah…….dapat2 surat tawaran plak aku bukan kat kk….kos aku kat Labuan….lagilah aku sedih…..Labuan??aku masa tu blur……manalah plak Labuan tu………aku pun search kat ternet…….tgk dkt mana Labuan……wo……masa search ternet tu macam best je Labuan…..kampus pun dpn pantai……masa tu excited gila nak gi Labuan……aku bayangkan u aku tu mcm depan pantai yang ramai org berkelah pastu siap ade mcm org jual2 air kelapa,bebola,goreng pisang…..hahha…..ala macam dkt pantai2 kat port Dickson,teluk cempedak……hahah….gle berangan,………

Aku daftar masuk dulu kat kk,pastu baru reramai naik feri pegi Labuan…..pengalaman sungguh masa tuh…..naik feri ramai2,yg memakan masa 2 jam setengah gakla…..haha….jauh gle aku belajo…….sampai2 je kat Labuan, aku ditempatkan kat kolej kediaman mutiara……masa aku sampai jek kat kolej tu…..terkezut aku….belakang utan……dalam hati aku berdetik mana pantainya tak nampakpun……masa tu rasa sedih yg amat aku rase mcm takleh hidup jek at Labuan nih…..telepon mak nangis2,,,gilos stress…….esoknya gi campus barula nampak pantai…tp bukanlah seperti yg aku bayangkan…..sumanya lari dari apa aku ingatkan…..huhu sabar jelah


Serius, utk blan2 yg terawal aku gle takleh nak accept,mmg rase nak surrender, rase nak tukar U,rase nyesal tak masuk utm…..macam2lah……banyak betul dugaan…….aku langsung takleh nak sesuaikan diri dgn persekitaran,orang2 nya….ari2 duk tgk kalendar bila bole balik semenanjung…….hari2 terasa suram je….heheh….poyos gilos…..kalu aku ade sayap masa tu terbang dah aku……….banyaklah yang change…….

Tapi skg ni oklah aku da dapat terima kenyataan walaupun tak 100%,yalah org kata alah bisa tegal biasa…..lama2 tu aku da mula serasi…….tapi kekadang perasaan menyesal tu ttp datang……..tapi maybe nilah rezeki aku……..mungkin ade hikmah yg tersembunyi yang mungkin aku tak nampak skg………huhu…..dua tahun je lagi……..semoga segala-galanya berjalan dgn baik....

Dan yg buat aku selalu kuat sbb aku percaya yg Allah takkan membebankan manusia dgn sesuatu yg tak sanggup dia pikul……mmg pun kalu ikut hati aku mmg kekadang rase berat sgt dugaan ni….tapi bila fikir org lain yang maybe dugaannya lbh berat,membuatkan aku lebih bersyukur ngan redha je…………..

Semoga hari2 yg mendatang lebih memberi sinar keceriaan dan kebahagiaan kepadaku….hahah….gle poyos….

sory posting kali ni agak emosional ckit…..heheh….saja nak luahkan apa yg tebuku kat hati ni….dan kepada suma junior2 baru…..kalu ade yg bacalah……selamat menjalani kehidupan di alam kampus….semoga kejayaan sentiasa menjadi milik kita bersama…

No comments:

Post a Comment