Friday, August 22, 2008

cuti mid term

lamanya tak mengupdate blog....
selalu nak tulis tapi bila tangan dah ade kat keyboard,
idea pun ilang......takpun susah nak menjelmakan perasaan tu dalam bentuk tulisan
ehehehehe...maybelah aku ni tak sekreatif adik aku si asya poyos yang sejak cuti ni asik mengupdate blog je......
P.M naik komuter pun nak ulas dlm blog hahha....bagus3...
actually,byk nak cite...

1stly, baju raya.....oooo yeah....mak da belikan baju raya utk aku.....yeyye....aku da tgk da....kakak send guna ym....oklah gak.....dari gambo tu nampaknya aku berpuas hati dgn baju tuh.....thanks MAk.....da dua tahun baju raya mak yg beli.....sebab aku kan belajo over the sea.....tapi tahun ni aku berpuas hati kerana akak da ikut piawaian yg aku nak.....heehhe....baju tu mesti banyak labuci....ahahah...itu syarat aku....oklah kan......bila lagi nak over2....raya jelah.....

second thing, aku baru je balik dari kk.....last minute perancangan.....mula2 malas nak gi....tapi oleh kerana kebuhsanan yg amat melampau kat labuan nih,so aku gi gaklah.....bertolak pkul 1 dari labuan ke kk ari selasa lepas......dalam feri tu sejuk yg amat.......aku ngan ana sampai kuar dari feri tu sebab tak tahan sejuk....kitorang duk kat luar tgk laut.....best wo.....actually aku nak jadikan post kali ni cerita bergambar, tapi sayangnya hp aku antar kedai utk format software baru,so gambo dlm tu semua hilang,......huhu sayangnya.....kalu tak dapat menjealouskan asya ngan kakak gambo aku gi berjalan2....eheheh

sampai kat kk dalam kul 4, tunggu pakcik aku amik kul 5 lebih baru dia sampai...gle lambat....ehehe.....aku siap gi beli air milo yg berharga RM 3 hinggit ngan kentang goreng yang berharga rm 6 hinggit sementara tunggu pakcik aku dtg.......mahal kan.....tapi nak wat camana oleh kerana aku da duduk kat ctu so bedal jelah....

esoknya aku ngan ana memulakan penggambaraan kitorang ke CEntre point kat kk......benda yg aku nak buat sekali ialah makan MCD .eheheh.yalah mcd xde kat labuan....kesian kan kat aku.....aku pun menempah ayam goreng spicy......warggggggghhhhhhhh sedihnya aku.....TAK SEDAP.....lainnya rasa dia...dahla sejuk....masin plak tu....sian aku...dahlah kempunan....dpt makan tak memenuhi selera pulak....aku pun gi beli double cheese burger....selamat sedap....eheheh.... itupun nak cite......so dpatlah memuaskan selera aku...... tapi ade insiden yg berlaku...tgh2 aku menjamu selera tetiba elektrik terputus......korang bayangkan shopping complex yg besar tu bole takde elektrik....slmat aku makan kat luar....so nampaklah lagi....tapi aku tgk masa tu KFC da bergelap gle.....siap pasang lilin lagi....korang bayangkan....yg kelakonya org kat mcd tu da siap keluar calculator....sbb yalah mana boleh pakai mesin,sbb letrik da takde...kenalah guna cara manual.....pelik aku camnalah tempat tumpuan org ramai tu bole takde letrik.....lama lak tu.....

pas2 aku gi pasar philipine utk beli kerongsang ngan gelang.....aku mmg suka gi sini sbb banyak barang best....tapi oleh kerana duit da semakin nipis so aku beli ala kadar jelah.... pas2 aku naik bas gi 1 Borneo berdekatan ngan UMS kk, tempat tu baru lagi bukak....mmg besar gak la........dia ala2 mid valley kat semenanjung....tapi baru lagilah so tak banyak lagi kedai yg ade..... malamnya lak pakcik ku belanja makan tomyam ngan ikan apa ntah.....huhu....layan......lama tau aku tak makan sedap2........

pastu semalam.....pkul 1 aku bertolak balik ke labuan.....huhu kejapnya.......tapi lama atas feri tadi......kul 5 baru aku sampai....sampai2 trus gi makan kat satu restoran ni.......geramnya aku restoran ni......patutla takde org.....korang bayangkan aku tempah nasi goreng kampung......rege dia mak oi mahalnya rm5 hinggit.....kalu banyak lauk takpa.....ini cuma ikan bilis ngan ckit telur je....sayur pun takde...............sangat TAK BERBALOI....tapi oleh kerana lapo....dalam kemarahan aku tu abis gak nasi tuh....tapi serius itulah last aku makan kat ctu.....cekik darah gle.........

begitula kisah penggambaraan aku ke kk....sebenarnya banyak yg terjadi....tapi tak retilah nak tulis......kekadang pikir rasa untung gak belajar jejauh ni.....masa nilah aku bole gi tempat org.....gi labuan, gi sabah,naik flight,naik feri,naik speed bot......huhu....bestkan....so kpd korang yg dpt blajo jejauh tu takyahla sedih....anggap jelah time utk jejalan.......hehe....(menyedapkan ati sendiri)

yeye......lagi satu..........aku skg da tak sabar nak balik raya ni....huhuh...kelako kan....puasa pun belum....ntahlah rase mcm excited nak raya tahun ni.........ooohhhooohhho semenanjung..............tunggu kepulanganku.....ehehe.....poyo.........

eh3 kalu tgk post kali ni banyak pasal makanan.....haha....nak wat camna....aku mmg suka makan......dan post kali ni pun aku rasa banyak merepek.....takpalah kan....bukan selalu aku update blog ni...

sekian....wassalam.....

No comments:

Post a Comment