Tuesday, December 23, 2008

mencuci blog yg dah bersawang!!!!

Salam....
lama gile tak mengupdate blog disebabkan penyakit M yg selalu menjelma bile ade di rumah....
So, aku nak meng
update sumanya sekli gus......hehe.........

1) Hari raya aidiladha
Bile org tau kg aku kat kelate suma akan ckp

" oh raya haji kat sana meriah kan"

aku pun xtaulah betul ke x sbb br 2 kali aku balik kg ms raya aji (kecik2 x ingat)....slalu raye kat s.alam je....mmg le tak meriah....gi semayang raya balik tgk tb

tp di hari raya yg lps aku sempat balik kelate, barulah aku paham napa org kata meriah, sbb smbutan raya hji kat sana sama meriah mcm raya puasa....yg penting ade tu bdy kunjung-mengunjung..
di kesempatan itu juga (skema gle ayat), aku smpat melihat prses penyembelihan lembu dr awal sampai ke proses melapah sbb proses smblih lmbu tu buat btl2 dpn umah dkt kg......uhuhu teruja jap sbb 1st time tu tgk.....takut pun ade.....sampai x sanggup nak makan dgng lmbu tu. tp lama2 mana tahan.....da suma lauk lps tu berasaskan lembu........lapoler kalu x makan......


yeah.....kerjasama ini yg kite mahu :)

senyap!!! lembu sdg disembelih...heheh


smntare mennti lmbu disembelih,bergambo dulu...

takutnyer!!!!!!!

proses melapah.....

2) Lata Kijang

minggu lps gak aku tlah merajinkan diri melawat shbt2 lama ms dip dulu.....kami telah sepakat utk ke lata kijang. pepagi bgn dgn bersemangatnya aku berguru ngan my prend cr2 buat pizza....fullamak bes pulak taklah susah sgt buatnyer...berkobar2 nak buat bile balik umah....tp hehe bile da balik....malas menyerang lg.....aku siap blajo buat kuih keria lg....byk input msk tp hehe taktaula kalu nak wat sdiri reti ke x.....

ptg tu lps zuhur br gerak....besnya perasaanku ini kerana lama gile x mandi air terjun.....brp trujanya hati......aku naik sampai atas....(xler atas sgt)...slm ni kalu gi perak tgk dr kete je air terjun tu....x sangka sampai jugak ku disane......

3) result da kuar

huhu.....ntahle.....bolelah gak.....Alhamdulillah....tp turun ckit dr sem lepas :( ...... subjek plng hampes tentulah mandarin.....dr sem lps mandarin aku hancus.....sem ni nampaknya turun lg.......ntahle.....aku pun x tau camne nak memupuk minat kat sbjk mandarin ni....aku suka kalu bab cakap2,krn aku smgt gile dlm kelas...lagi kalu kena nyanyi (i like it, dpt melontarkan vokal...hehhe) tp tibe bab nak menghafal hanzi (tulisan cina) aku plg mls gle.......byglah setiap pekataan lain tlsan cinanya......berbelit2 plak tu.......susah btl nak melekat kat otak...........huaaaaaaa.................tinggal satu sem nak blajo mndrin......cepatle abis........den tertekan sungguh ni.......sem dpn kena wat strategi barulah utk mndarin ni.....huhu.......spy result ku tak trun lagi.......nak kata puas hati ngan result sem ni.....ntahle.....so-so......sesuailah kot dgn usaha yg dicurahkan.....hope sem dpn bole lbh mantap lagi........chayok2....InsyaAllah...........

1 comment:

  1. bestnye g latar kijang..x ajak pun...hehehe...guro jak...tahniah ye result masih gempak...bangga aku sbg kwn ko..hohoho...leh berguru ngan tmah lg..hehehe...ok ye sifu...(^_^)

    ReplyDelete