Thursday, April 2, 2009

LoCeNG Kebakaran


Salam.....

Apakah kaitan gambo di atas dgn cite aku????
Saje je nak cite, semalamkan, tgh2 belajo mandarin....tetiba loceng kebakaran berbunyi....
aku dgn perasaan kecuakkan yg tinggi tetiba kata ngan lao shi (cikgu dlm bhs mndarin)

"laoshi, jom turun laoshi, ade kebakaran"

lebih kurang gitulah gayanya aku bercakap dgn lantangnya

pas2 laoshi boleh jawab suh aku terjun dr tingkat 8.....haha....slumber je laoshi....kang aku terjun bebetul kang br laoshi tau

smakin lama semakin kuat loceng tu bunyi, tp laoshi trs sambong mengajo.....aku dgn perasaan sgtlah cuak risau gak........bayangkan kalu btul2 terbakar....dahlah kami d tgkat 8....
cuba anda bayangkan?????

lama2 laoshi pun maybe cuak gak suh kami turun, kami dgn kelajuan yg amat tinggi bergegas turun tangga dr tgkat 8.....selamat turun je.....kalu naik x larat aku.......

sampai2 bawah, rupanya xde apa2pun....ingat laoshi nak cncel kelas.....rupa2nya......harapan je.........kitorang naik balik sambung belajo ngan test listening yg amat lama dan membosankan.......sabo aje..........

hehe........tp pengalaman gak sbb x penah cam2.....

No comments:

Post a Comment