Saturday, September 6, 2008

Puasa di Labuan

Salam.....
tahun ni da msk thn kedua posa dkt Labuan....tahun ni rase better ckit....hehe....maybe da dpt terima kenyataan kot dpt belajo jejauh ni.....actually,mlm sebelum puasa tu kitorang da ke masjid lps maghrib utk terawikh mlm 1st......walaupun kitorang tak tau puasa ke tak esoknya sbbnya kat cnikan awal sejam,selalunya pengumuman kul 8, kat cni kul 7 lbh da msk isyak...tp kitorang still gi gak masjid....kalu tak posa anggap jelah semayang isyak berjemaah...eheh...

sampai2 sana, kitorang2 duk2 kat msjid smbil tunggu annoucement....sempat gak kitorang bergambo...almaklumlah kitorangkan hantu kamera.heheh


hehe...sempat lagi kitorang bergambo sblm semayang....

esoknya puasa, kononnya nak masak ngan ana kul 3 lebihhhh...hehhe....kalu da kata 3 lebih,aku tido da kul 2 lebih......ahaha....terima kasih daun keladi je nk bgun....sedar2 da kul 4...sahur ngan maggi jelah....tapi x lalu sbb aku da rasa muak gle.....huhu....rase tak percaya weh aku muak makan maggi sdgkan sem2 lpas,bole katakan ari2 mkn magi.....maybe sbb tu kot aku muak sbb da puas kot melantak maggi sem2 lps....

ok...psl menu berbuka puasa plak....hehhe....bole katakan ari2 aku mkn nasi kerabu......ntahlah benda lain aku takleh nak masuk sgt....tak memenuhi selera....nasi kerabu je yg rasenya dpt memenuhi slera aku.....kalu kat semenanjung byk gak choice tp kat cni huhu.....takde byk sgt choice

ni gambo2 kitorang amik masa beli makanan berbuka kat campus...ehehhe....kitorang mmg sentiasa smpat bergambar walau dimana kitorang berada......

muka syida yg gumbira nampak makanan...ehehe

sodapnya nasi kerabu

suasana kat bazar ramadhan UMSKAL

ni je gerai yg bukak, so takde choice sgt

yg plg best posa kat cni....heheh....tentula waktu bukak posanya yg awal....kul 6.20 lbh da bukak...abis kelas kul 4 selalunya.....balik2 bilik,lepak2.....tup2 da bukak....mmg best....x terasa penat puasa kat cni....


tapi3....ehehh....puasa kat cni aku terbayang nak makan mcm2......tak sabo nak balik umah......takpa2 dua minggu lbh je.....di antara benda2 yg aku teringin nak makan tp xde kat bazar umskal ni ialah...jeng3...ehehe

Puding telur..nyum2 sedapnya..

ayam percik yg mcm kat atas ni....tp versi mak aku wat....


roti jala versi mak aku.....kat cni ade roti jala gak tapi dia ltk inti dalam tu....aku tak suka....aku suka yg cicah kari....hehe

tau fu fa...dkt cni ade je...tapi kat bandarlah.....tapi aku taknak....aku nak versi semenanjung....ngeh3...melampau demand

hehhe...tu lah ckit sbyak benda yg aku teringin nak makan...hehe....gila btul....ni nak posa ke nak makan....biasalah kan....masa puasa lah semuanya teringin.....takpa2 26 hb ni balik umah.......huhuu...tak sabar gle nak balik umah ni......

owhhh.....lupa nak cite....huhu....td ade mid term exam utk subject financial managemant.....tapi huhuhu...sedih.....aku tak dpt wat sgt....sbb aku byk tumpu kira2 skli kuar byk teori....gilos sedih.....takut nak tgk result.....mmm takpalah benda da lepas...yg penting aku da usaha....mggu dpn ade banyak lg paper nak amik....hope aku dpt wat lbh baik.........InsyaAllah.........

Sekian.....

p/s utk syida: weh aku tak mungkir janji....aku da update blog....ehhhehe

1 comment:

  1. hahahahahaha...actuallly.the whole that u said 80% is about food.tima...tima,,,

    lapar eh....t 26 sept dah balik...u can eat what u want to eat k..

    ReplyDelete